Saturday, December 8, 2007

Suara Kritis Dari Malaysia Kiri

Setelah lama menyepi, Malaysiakiri kembali. Kembali pada hari pertama Ramadhan. Kembali setelah berlakunya insiden di Batu Burok, Terengganu. Insiden ini diciptakan oleh Polis diatas arahan UMNO dan Barisan Nasional untuk memberikan imej yang buruk kepada parti politik pembangkang.

Sebab itu dari dulu lagi Malaysiakiri mengambil pendirian untuk tidak mahu masuk kedalam perangkap yang diciptakan oleh UMNO-BN untuk terus mempertahankan Hegemoni mereka.

Di Malaysia, UMNO memainkan peranan yang besar untuk terus menguasai orang Melayu. Terutamanya dikampung-kampung dan diluar bandar. Dengan bermodalkan kain baitik, kain pelikat dan duit RM 50, undi orang Melayu dapat dibeli demi memastikan mereka terus berkuasa.

Insiden yang berlaku di Batu Burok menunjukkan murahnya nyawa Orang Melayu di Malaysia berbanding dengan nyawa Orang Cina. Malaysiakiri tidak bermaksud untuk memainkan isu perkauman tetapi menganalisa menggunakan analisa kelas.

Nyawa Orang Melayu di Batu Burok yang ditembak tempoh hari adalah murah oleh kerana mereka datang dari kelas bawahan ataupun kelas yang tertindas. Manakala beberapa minggu yang lalu ketika berlakunya protes di Ladang Babi di Melaka, pihak polis mengambil jalan untuk berundur. Ini semuanya kerana pengusaha-pengusaha Babi itu adalah kaum pemodal yang akan terus mendokong pemerintah.

Bulan Puasa adalah bulan yang mulia disisi Islam. Malaysiakiri ingin mengucapkan Selamat Berpuasa kepada semua rakyat Malaysia. Hanya ada satu pesanan, jangan terperangkap dengan program bermaaf-maafan yang akan diperalatkan untuk meminta Orang Melayu untuk memaafkan pihak polis dan kerajaan yang telah menembak rakyat.

Kuatkan semangat untuk terus berjuang, kalau terpaksa bayar dengan darah dan nyawa, bayarlah. Biar bangsa kita benar-benar Merdeka!!!

Source : MalaysiaKiri

Note :

Itulah kenyataan di Malaysia.

No comments: